Υπηρεσίες για την Αντιμετώπιση Ορθοπαιδικών Παθήσεων

Ο Ορθοπαιδικός Χειρουργός – Βελονιστής Σαρακώτσης Πολυχρόνης πραγματοποιεί στο ιατρείο του στη Θεσσαλονίκη, εκτός από την κλασσική ιατρική αντιμετώπιση των ορθοπαιδικών παθήσεων, εφαρμογές βελονισμού για την αντιμετώπιση πόνων και άλλων παθήσεων και νοσημάτων.

<< Ως ορθοπαιδικός χειρουργός ήρθα πολλές φορές σε επαφή με ασθενείς που ταλαιπωρούνταν από έντονους πόνους, συχνά χρόνιους, σε πολλά σημεία του σώματος. Περιπτώσεις όπως αυχενικό, οστεόφυτα, δισκοκήλες έδιναν την εντύπωση ανίατου νοσήματος, ενώ αρκετοί θεωρούσαν απαραίτητη τη χειρουργική επέμβαση. Ωστόσο, οι περισσότερες περιπτώσεις αφορούσαν μυοσκελετικά προβλήματα, τα οποία δύσκολα αντιμετωπίζονται με την κλασσική ιατρική, εύκολα όμως με τον βελονισμό. >>

ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ

Βελονισμός

Η εκπαίδευσή μου στον βελονισμό ξεκίνησε παράλληλα με το άνοιγμα του ορθοπεδικού ιατρείου μου το 2001, χωρίς ακόμα όμως να γνωρίζω τις δυνατότητές του. Στην πορεία αποδείχθηκε ότι οι εφαρμογές του βελονισμού και οι συναφείς μέθοδοι (αντιμετώπιση των trigger points, βελονισμός του πτερυγίου του αυτιού, στην αρχή κατά Noggier και μετά κατά Bahr / Reininger) μπορούν να έχουν ευεργετική επίδραση σε πολλές περιπτώσεις ασθενών.

Βασική φιλοσοφία του βελονισμού, όπως και άλλων ειδών εναλλακτικής ιατρικής, είναι ότι για την ανάρρωση του ασθενούς χρειάζεται η καλή κατάσταση τόσο του σώματος όσο και του ψυχικού κόσμου. Γι’ αυτό, ταυτόχρονα με τα ορθοπεδικά συμπτώματα εντοπίζουμε και αντιμετωπίζουμε άλλες παθήσεις που απασχολούν τον οργανισμό. Στο πλαίσιο αυτό, η βελονοθεραπεία έχει εξαιρετική ανταπόκριση - εκτός από τις ορθοπαιδικές παθήσεις- και σε παθήσεις όπως πονοκέφαλοι, ζάλη, ίλιγγος και εμβοές - ιδιαίτερα μέσα στην πρώτη εβδομάδα εμφάνισης - ιγμορίτιδες, αλλεργίες, καταθλίψεις και φοβίες ήπιας μορφής, αϋπνία, εντερικές δυσλειτουργίες και πολλές άλλες. Σε γενικές γραμμές μπορούν να αντιμετωπισθούν σχεδόν όλες οι παθήσεις που δεν έχουν σαφή ένδειξη χειρουργείου και δεν οφείλονται σε ανατομικό πρόβλημα.

Trigger points

(σημεία πυροδότησης μυοπεριτοναϊκού πόνου)

Είναι σημεία μέσα στην πάσχουσα μυϊκή ομάδα, τα οποία βρίσκονται σε εξαιρετικά μεγάλη σύσπαση, με αποτέλεσμα να μην αιματώνονται - και άρα να μην οξυγονώνονται - επαρκώς. Ως συνέπεια, πυροδοτούν πόνο προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις, οι οποίες είναι καταγεγραμμένες και δημοσιευμένες σε διάφορες γλώσσες για κάθε ενδιαφερόμενο.

Συχνά, αυτά τα σημεία μιμούνται τα συμπτώματα δισκοκήλης στον αυχένα, ή στη μέση. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο δεν απέδωσαν ορισμένα χειρουργεία, αφού εν τέλει η δισκοκήλη της μαγνητικής τομογραφίας δεν ήταν η αιτία του πόνου, το οποίο απλώς ταίριαζε στην κλινική εικόνα.

Σε πολλές περιπτώσεις επιλέγουμε τον ηλεκτροβελονισμό, δηλαδή την ηλεκτρική διέγερση των βελονών με συγκεκριμένη συχνότητα και ένταση – ευχάριστη για τον ασθενή – για να πετύχουμε γρηγορότερο και καλύτερο αποτέλεσμα
Πονοκέφαλος από σημεία πυροδότησης
Τυπικός πονοκέφαλος που οφείλεται σε σημεία πυροδότησης
Σημεία πυροδότησης σκαληνών που δίνουν εικόνα συνδρόμου καρπιαίου σωλήνα.
Πολύ συνηθισμένη εξάπλωση πόνου, μπορεί να συνοδεύεται από πόνο στη μέση (οσφυαλγία). Μαζί με την εξάπλωση των συμπτωμάτων στο έξω, ή πίσω μέρος του κάτω άκρου παραπέμπει σε πίεση ρίζας – δισκοκήλη. Εδώ όμως πρόκειται για καθαρά μυοσκελετικό πόνο, εύκολο στην αντιμετώπιση. Με Χ τα πιθανά υπεύθυνα σημεία, με κόκκινο χρώμα η τυπική εξάπλωση του πόνου

Bελονισμός του πτερυγίου
Βελονισμός του πτερυγίου

Βελονισμός του πτερυγίου του αυτιού

κατά Bahr / Reininger

Το πτερύγιο του αυτιού χρησιμοποιούταν από τους κινέζους για τη θεραπεία διαφόρων ασθενειών με τεχνικές βελονισμού. Επίσης, έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν και από θεραπευτές στον ευρωπαϊκό χώρο. Ανάμεσά τους, ξεχωρίζει ο Paul Nogier, ο οποίος ανακάλυψε εκ νέου την «ωτοϊατρική», χαρτογραφώντας το πτερύγιο του αυτιού και χρησιμοποιώντας το για την αντιμετώπιση πολλών ασθενειών με μεγάλη επιτυχία στην δεκαετία του ΄60.

Ακολούθησε λίγα χρόνια αργότερα η συστηματοποίηση της μεθόδου με μαθητές και συνεργάτες τον Bourdiol και τον Bahr, ενώ εισάγεται για πρώτη φορά η χρήση του LASER για τον εντοπισμό συγκεκριμένων σημείων στο πτερύγιο του αυτιού και την σε βάθος ερμηνεία της σημασίας τους. Η μέθοδος αυτή εφαρμόζεται από τον Frank Bahr στον γερμανόφωνο χώρο, ο οποίος συνεχίζει την έρευνα με την ανακάλυψη νέων σημείων, την τροποποίηση του χάρτη του αυτού και την πρόσθεση νέων τρόπων ανίχνευσης σημείων στο πτερύγιο του αυτιού με τη βοήθεια της τεχνολογίας (LASER και μαγνητικά πεδία), ... Διαβάστε περισσότερα

Θεραπεία με Laser

Τα LASER μας επιτρέπουν χωρίς πόνο να αντικαταστήσουμε σε ορισμένες περιπτώσεις (μικρά παιδιά, βρέφη, ασθενείς με βελονοφοβία κτλ) τις βελόνες, ή και να ενισχύσουμε την δράση τους είτε στο σώμα, είτε στο πτερύγιο του αυτιού, έχουν όμως κι άλλες εφαρμογές: μας επιτρέπουν να ανιχνεύσουμε και να μειώσουμε σημαντικά τον πόνο, την φλεγμονή, ή να επιταχύνουμε θεαματικά την επούλωση τραυμάτων και κάποιων δερματικών παθήσεων (π.χ. του επιχειλίου έρπη).

Θεραπεία αυχενικού συνδρόμου με διάφορα Laser.
Θεραπεία ταρσιαίου σωλήνα με συνδυασμό laser και ηλεκτροβελονισμού
Θεραπεία αυχενικού συνδρόμου με LASER - needle .
Θεραπεία τοπικών αρθραλγιών στα χέρια με laser needle.
Θεραπεία οσφυαλγίας με ηλεκτροβελονισμό καί LASER